چرا از فیض دیدار با امام زمان محروم هستیم ؟!

بسم الله الرحمن الرحیم

 

سوالی که ممکن تو ذهن افراد زیادی مثل خود من باشه اینه که چرا ما از دیدن امام زمانمان محروم هستیم ؟!

این امر دلایل زیادی ممکنه داشته باشه  امامهمترین  اونها رو  فهرست وار محضرتون عرض می کنم . .

 

1– مهمترین دلیلی که ما را از دیدن امام زمانمان محروم می کند سرپیچی از وظایف شرعی ایست که برایمان مشخص شده است یا به عبارت روانتر مهمترین دلیل  عدم تشرف خدمت امام زمان گناه می باشد

 

2  _  اینگونه مقرر شده است که اکثر مردم ا ز دیدن در زمان غیبت محروم باشند

 

3 – عدم وفای به عهدیکه شیعیان به خرج می دهند و به عهد و نذرهای که می کنند ؛ عمل نمی کنند

 

4- عدم اطمینان و یقین به حضرت بقیه الله

 

5- نداشتن صداقت و درستکاری

 

6-نبودن  عشق و محبت وافعی در دل به امام زمان

 

7- نداشتن ظرفیت برای دیدن

 

8- داشتن ضعف  دید (بواسطه ی انجام گناهان متعدد )

 

9- نداشتن آمادگی کامل

 

10-امور پنهان و پوشیده جذابیت بیشتری داشته و عموم را برای شناخت بیشتر تحریض می کند

 

11- مردم به محبوب ندیده بیشتر عشق می ورزند

 

12 – مردم به بلوغ فکری کامل نرسیده اند

 

13 –  انتظار باعث دوام بیشتر میشود بهمین خاطر است که انتظار از افضل اعمال است و انسان را در رسیدن به حضرت دوست یاری می کند و باعث کنرل شدیدی در اعمال می شود

 

14 – برای محک زدن شیعیان مخلص

 

موارد فوق از متن بسیاری از روایات گرفته شده است که  اهم آن دلایل همان انجام گناه می باشد  که ما را از دیدن حضرت محروم می دارد

 

یک داستان بسیار مهم  :

 

آیت الله آقا  باقر بهبهانی معروف به علامه وحید ، استاد علامه بحر العلوم می باشند که تشرفات متعددی محضر حضرت بقیة الله داشته اند و حتی شاگرد ایشان که تشرفاتش خدمت امام زمان معروف می باشد...

ایشان ( علامه وحید ) می فرمایند :

در یکی از تشرفاتم محضر حضرت بقیة الله دیدم وجود مقدس ایشان در حال گریه هستند ..بسیار برایم نگران کننده بود که چرا حضرت بقیة الله در حال گریه هستد !!

 از ایشان دلیل گریه را پرسیدم و ایشان به من فرمودند :

- بیا جلو

 - جلو رفتم

ایشان قبا  را کنار زدند و روی سینه ی مبارک  خود زخم عجیبی را به من نشان دادند و فرمودند این زخم آنقدر دردناک ست که مرا به گریه وا داشته است

 

آیت الله بهبهانی می فرمودند :

 

بسیار نگران وجود مقدس شده وپرسیدم آقا جان این دیگر چه زخمیست ؟!!

 

آقا به  من فرمودند :

این زخم اثر خنجریست که شیعیان  با گناه به قلب من می گذارند ....

           

                     برادران و خواهران عزیز !!!

          خود و شما را به تقوی و نگهداری نفس توصیه می کنم

 

       با مطالعه ی این واقعه  دیگر  هیچ جای گناه برایت نمیماند

 

                                ای برادر شیعه !!

 

  تورا به خدا بیا من و تو با هم خنجر به قلب آقای غریبمان  نزنیم...

 

  مگر آقایمان کم غصه دارد که ما هم غمی به غمهای ایشان بیفزائیم ؟!

 

 

 

  
نویسنده : رئیس جمهور ; ساعت ٩:٢٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۳/٢٦
تگ ها : امام زمان

نامه ای به علامه عسگری

                                      بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و اکشف هذه الغمة عن هذه الامة بظهور الحجة

قرار بود متن کامل صحبتهای حجت الاسلام والمسلمین جاودان ؛ درباره صحبتهای علامه سید مرتضی عسگری  را برایتان بیان کنم اما با توجه به اینکه مطلع شدیم قرار است عده ای از طلاب  طی نامه ای  مسائل مطروحه را  از ایشان سوال کنند ؛ دست نگه داشته تا نامه ایشان را برایتان بنویسیم.

و اینک متن کامل نامه :

                                           بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم


 

           محضر مبارک استاد معظم حضرت آیت‌الله‌ علامه عسگری (مدظله‌العالی)


 

با سلام و خسته نباشید


 

به عرض می‌رسانیم، اخیرا کلمات متناقض و متضادی پیرامون سخنرانی شما در تاریخ 9/2/83 در یکی از مدارس حوزه علمیه قم، نشر و پخش گردید که موجب تشویش افکار عمومی گشته و این امر، باعث نگرانی دوستان و ارادتمندان و شاگردان حضرتعالی شد که با سابقه بیش از نیم قرن شما در دفاع از حریم ولایت و مکتب اهل بیت(ع) منافات دارد، لذا خواهشمندیم به سؤالات زیر پاسخ مستدل و روشن بفرمایید.

۱- برائت چیست و جایگاه آن در دین کجاست ؟

۲ـ آیا محبت اهل بیت(ع) به تنهایی برای شیعه شدن کافی است؟

۳- آیا حضرت امیر(ع) منتخب رسول خدا(ص) بود یا منتخب از ناحیه خدا؟
۴-جایگاه حضرت زهرا(س) در میان معصومین چگونه است؟

 ۵-مقداری در مورد حدیث کسا صحبت بفرمایید؟

۶- نظر حضرتعالی در مورد عاشورا و زیارت عاشورا چیست؟

 

با تشکر

 

جواب علامه عسگری در پاسخ به نامه به شرح ذیل می باشد ..

جواب سوال اول :

برائت همان «لااله» در «لااله‌الاالله» است که نشانگر توحید می‌باشد و از اصول اعتقادی و دینی ماست. «تولی» و «تبری» از اهم واجبات اسلامی است و این دو با هم بوده و مکمل هم هستند یعنی «تولی» بدون «تبری» و «تبری» بدون «تولی» نمی‌شود. به عبارت دیگر، بیزاری جستن از دشمنان اهل بیت، عین دینداری است.

 

جواب سول دوم :

خیر. اساسا ایجاب بدون سلب نمی شود مانند «لااله الا الله» در توضیح مطلب باید گفت، نمی‌شود بنده حضرت علی(ع) را دوست داشته باشم و دشمنان حضرت را ( همانند معاویه) دشمن نداشته باشم. محب به اهل بیت، شیعه نمی‌شود مگر با بغض  وعداوت نسبت به دشمنان اهل بیت؛ البته این غیر از اظهار کردن و علنی نمودن آن است، مخصوصا در شرایط حساس کنونی که عامل اصلی کشتار شیعیان در ممالک اسلامی از قبیل کشمیر، پاکستان، هندوستان و... به خاطر بی‌احتیاطی و بی‌دقتی در این امور شده است حضرت صادق(ع) فرمودند: «التقیة دینی و دین آبائی و لا دین لمن لا تقیة له» (بحار الانوار، ج 72، ص 422).


جواب سوال سوم :

در  مسأله ولایت و امامت حضرت علی (ع) باید گفت که انتصاب ایشان از جانب خداوند سبحان می‌باشد. اما پیامبر مأموریت یافته بود تا این مسأله را به مسلمان‌ها ابلاغ کند و آن قدر این مسأله مهم بود که اگر پیامبر(ص) این کار را انجام نمی‌داد تمام زحمات 23 سال ایشان به هدر می‌رفت« یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک وان لم تفعل، فما بلغت رسالته» (مائده ـ 67). در هیچ جای قرآن، خداوند چنین خطابی به پیامبرش نفرموده که در این آیه فرموده. در این زمینه می‌توانید به کتاب «ولایت علی(ع) در قرآن کریم و سنت پیامبر(ص)» مراجعه نمایید.

 

جواب سوال چهارم :

رفتار پیامبر که برای ما حجت است، خود بیانگر عصمت و نهایت کمال حضرت زهرا(س) می‌باشد. به عنوان نمونه عر‌ض کنم، هر موقعی که وقت نماز می‌شد، بلال پس از اذان به درب منزل پیامبر می‌آمد و عرض می‌کرد «الصلاة الصلاة» پیامبر(ص) بعد از نزول آیه تطهیر، همین کار را با درب منزل حضرت زهرا(س) می‌کرد. پیامبر(ص) چهارچوب درب خانه حضرت زهرا(س) را می‌گرفت و می‌فرمود: «السلام علیکم یا اهل بیت النبوة. الصلاة الصلاة» و نیز در برخی آیات که در شأن نزول حضرت علی(ع) نازل شده است، حضرت زهرا(س) هم شریک است. همانند آیه تطهیر، آیه مباهله، آیه مودت و... . اگر بخواهیم در یک کلمه خلاصه کنیم به حدیث کفو اشاره می‌کنیم که حضرت صادق(ع) فرمودند: «اگر خداوند متعال، حضرت علی(ع) را خلق نکرده بود بر روی زمین از حضرت آدم به بعد، کفو و همتایی برای حضرت زهرا(س) وجود نداشت».


 

جواب سوال پنجم:

واقعه حدیث کسا از متواترات و ضروریات دین ماست و مانند حدیث غدیر است. منکر آن، منکر اسلام است، اما داستان حدیث کسائی که بعد از مرحوم حاج شیخ عباس قمی به عنوان ملحقات به مفاتیح افزوده شده، روایتی است بی‌سند که فخرالدین طریحی در کتاب «منتخب» نقل می‌کند. در این‌باره به کتاب «حدیث الکساء فی کتب مدرسه الخلفا و مدرسه اهل البیت» به قلم این جانب مراجعه نمایید. مرحوم حاج شیخ عباس قمی درباره حدیث کسا می‌فرمایند: «اما حدیث معروف به کسا که در زمانه ما شایع شده است، به این کیفیت در کتب معتبره معروفه و اصول حدیث و مجامع متقنه محدثین دیده نشده و می‌توان گفت از خصائص کتاب «منتخب» است» (منتهی‌الآمال، ج 1، ص 446) طبع قدیم و چاپ هجرت 1/821


جواب سوال ششم :

عاشورا به عنوان یک حادثه تاریخی عامل حیات دوباره اسلام است و حضرت سیدالشهدا(ع) آنچه در صحنه عاشورا انجام داد، بزرگ‌ترین عامل حیات دوباره اسلام را پدید آورد، اما درباره زیارت عاشورا، اینجانب در کتاب منتخب الادعیه دو زیارت از زیارت خاصه روز عاشورا را عرض کردم و به آن اعتقاد دارم. زیارت عاشورای مشهور و معروف، دارای مؤیدات و توثیقات خبری است که قابل تشکیک نمی‌باشد و من خودم زیارت عاشورا می‌خواندم و می‌خوانم. قبل از این من ناراحتی قلبی داشتم که یکی از بزرگان علما برای بنده زیارت عاشورا خواند و ناراحتی قلبی من مرتفع گردید.

 

 در پایان خودم و تمامی آقایان و عزیزان را به تقوای در نوشتار و گفتار سفارش می‌نمایم که تا حقیقت مطلبی برای ما روشن و مستدل نگشته، درباره آن نفیا و اثباتا قضاوت نکنیم 

 

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته


 

 

  
نویسنده : رئیس جمهور ; ساعت ٤:۳٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۳/۳/۱٥

اظهارات علامه عسگری

 بسم الله الرحمن الرحیم اخیرا سایت بازتاب به نشر خبری با عنوان: اظهارات جنجال برانگیز یک روحانی شیعه  پرداخت که جنجالهای زیادی را در محافل محبین اهل بیت ایجاد کرد  ؛ که در آن به نقل از حضرت علامه آیت الله سید مرتضی عسگری  مطالبی آمده است .طی صحبتی که با حجت الاسلام و المسلمین جاودان از نزدیکان علامه عسگری  داشتیم ، ایشان اقدام به نشر چنین صحبتهائی را توسط افراد مغرض دانسته و یادآور شدند که :علامه عسگری در اصل حدیث کسا که به صورت متواتر از شیعه و سنی نقل شده است ؛ هیچ تردیدی نداشته و اعتراف به آن را از ضروریات نیز دانسته و منکر آنرا همانند منکر نبوت می دانند . اما در مصداق حدیث کسا که آیا این نسخه ای که در مفاتیح الجنان آمده است صحیح بوده یا خیر ؛ محل بحث است. از طرفی ایشان زیارت عاشورا را یکی از پر محتوا ترین زیارات دانسته و فقط لعن بصورت آشکار را  از سیره ی اهل بیت به دور می دانند.  انشا الله متن کامل صحبتهای آقای جاودان را بزودی بیان خواهیم کرد

 

  
نویسنده : رئیس جمهور ; ساعت ۱:۳٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸۳/۳/٥