ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها

ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها

 

خداوند با خشم فاطمه خشمگین می شود و با رضایت او راضی می گردد.

 

 

این حدیثی است که طی نقل فریقین ، از لحاظ سندیت ایرادی به آن وارد نیست.شیعه و سنی آنرا قبول دارند.

 

همچنین اهل تسنن این مطلب را قبول دارند که پیامبر از آنچه فاطمه اعلام انزجار کرده است ، بیزار است.

 

اما در این بین  ، مسئله ای را یکی از برادران اهل تسنن در مناظره ای که داشتیم بیان فرمودند که :

 

 

" اگر فاطمه بر حق خشمگین شود ، خداوند با خشم او غضبناک می گردد و اگر فاطمه نا به حق عصبانی شود دیگر دلیلی بر خشم و غضب خدا نخواهد بود.در قضیه ملاقات ابوبکر و عمر که در صحیح بخاری آمده است که فاطمه از شیخین خشمگین بود ، به این دلیل بود که نمی دانست حق با او نیست و وقتی متوجه شد که حق با شیخین است از آنها راضی شد "

 

 

با توجه به مطلب فوق و حدیث مذکور ، در بی ثبات خواندن دلیل برادر اهل تسننمان ، مطالبی را مختصر به اطلاع می رسانم :

 

 

1 –  در حدیث سخنی از غضب مشروط فاطمه نیست

 

2 –  غضب فاطمه بر شیخین آشکار است اما رضایتش در احدی از کتب شیعه به چشم نمی خورد. برای مطالعه کتب اهل سنت بند 3 جالب توجه است

 

3 -  عبارت کامل صحیح بخاری  دقیقا بصورت زیر است :

 

خرجت فاطمة من الدنیا و هی غاضبة علیهما

 

فاطمه از دنیا رفت درحالیکه بر ابوبکر و عمر غضبناک بود . این جا هم سخنی از رضایت فاطمه از ایشان به میان نیامد و بخاری در صحیح خود ( که معتبرترین کتاب اهل سنت بعد از قرآن می باشد ) به صراحت می گوید که : فاطمه از دنیا رفت درحالیکه بر ابوبکر و عمر خشمگین بود و حتی یک کلمه هم از رضایت فاطمه سخن به میان نمی آورد.

 

4 -  چرا پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم با اتصال به منبع وحی سخن از خشم مشروط فاطمه به میان نمی آورد ؟

 

 

بر فرض صحت همه مطالب یک سوال از تمامی افکار روشن و آگاه دارم و آنهم این که :

 

 

اگر فاطمه از کارگزاران حکومتی بعد از وفات پیامبر راضی بود ، چرا به علی وصیت می کند که شبانه به خاک سپرده شود ؟ و بعد از 1400 سال هنوز مرقد پاکش مخفی باشد ؟

 

آیا این سند مظلومیت دختر پیامبر نیست ؟

  
نویسنده : رئیس جمهور ; ساعت ۱٢:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/۱۱/۱٧