خواستگاری علی از دختر ابوجهل در زمان حیات فاطمه زهرا ! آیا چنین مطلبی درست است ؟

فردی از اهل تسنن بر حدیث « ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها » و نیز حدیث « من آذاها ، آذانی و من آذانی آذالله » ان قلتی وارد کرده اند که در زیر بنا بر مضمون نقل می شود:

اینکه پیامبر فرمودند : من با خشم فاطمه خشمگین می شوم و برائت می جویم از آنچه او بیزار است ؛ مربوط است به جریان خواستگاری علی از دختر ابوجهل و وقتی این خبر به فاطمه رسید او(فاطمه) بسیار ناراحت شد و پیامبر این جمله را در حق فاطمه فرمودند که من «اذاها آذانی» و این جمله مربوط به آنزمان می شود که فاطمه از علی بواسطه خواستگاریش از دختر ابوجهل ،  ناراحت شد.

 

پاسخ : مطب فوق مطلب بسیار  موهــن و بی ارزش و از نظر شیعه از درجه اعتبار ساقط است و با مدارک اهل تسنن که متواترا بین ایشان نقل شده است ؛ مردود خواهد بود .

 

اما اعتقاد شیعه در این زمینه :

 

بنا بر اتفاق عامه و امامیه ، ازدواج بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا زمانی که سیدتنا خدیجه سلام الله علیها در قید حیات بودند ؛ حـــرام بود.

 

این اصل را شیعه برای سیدنا علی بن ابی طالب علیه افضل صلوة المصلین ، نیز قائل است که تا زمان حیات سیدتنا فاطمه سلام الله علیها ، ازدواج بر علی بن ابی طالب حرام بود و این مطلب بطور متواتر از ائمه شیعه صلوة الله علیهم اجمعین به ما رسیده است و شیعه چنین مطلبی را که علی از دختر ابوجهل در زمان حیات حضرت فاطمه ، خواستگاری نموده باشد ؛ شدیدا کذب و مردود می داند.

 

 واما بررسی مختصر این حدیث جعلی از دیدگاه اهل تسنن : این حدیث ، این مطلب را لازم می آید که پیامبر اسلام که درود بی کران خدا بر او باد ؛ بواسطه عمل علی بن ابیطالب ، از او ( علی ) به خشم آمده اند، چراکه فاطمه از او ( علی ) خشمگین شده است. و این مطلب با اعتقاد اهل تسنن در باب علی بن ابیطالب مردود است به دلیل زیر :

 

اهل سنت ایراد جمله « من کنت مولاه فعل مولاه » از جانب پیامبر در باب علی را متواتر نقل کرده اند اما در باب معنی مولا می گویند : پیامبر امر به دوستی و محبت با علی کرد.

 

 

سوال : چطور پیامبر امر به دوستی علی می کند اما خود پیامبر بواسطه اعمال علی از وی بیزاری می جوید ؟؟؟؟؟

 

 

آیا پیامبر از روی هوی و هوس کاری میکند ؟

 

مگر نه اینست که در قران آمده است « و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» پس امر به دوستی علی (بر نقل اهل سنت) به دستور حضرت حق بوده است ، پس چطور می شود خدا امر به دوستی علی نماید اما پیامبر اسلام که به وحی متصل است از این مطلب آگاه نباشد و جمله ای اشتباه  و یا از روی هوس به زبان جاری نماید.

 

در باب حدیث رسول اکرم و خشم بی بی مظلومه سیدتنا زهرا سلام الله علیها مفصل صحبت دارم و به پست بعدی منتقل خواهم کرد.در ماه محرم از همه عزیزان التماس دعا دارم.

 

مطالب فوق از آدرس های زیر قابل دسترسی است:

http://shia.persianblog.ir

http://shie.persianblog.ir

http://al-shia.persianblog.ir

http://al-shie.persianblog.ir

  
نویسنده : رئیس جمهور ; ساعت ٢:۳۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٥/۱٠/٢٩