خواستگاری علی از دختر ابوجهل در زمان حیات فاطمه زهرا ! آیا چنین مطلبی درست است ؟

فردی از اهل تسنن بر حدیث « ان الله یغضب لغضب فاطمه و یرضی لرضاها » و نیز حدیث « من آذاها ، آذانی و من آذانی آذالله » ان قلتی وارد کرده اند که در زیر بنا بر مضمون نقل می شود:

اینکه پیامبر فرمودند : من با خشم فاطمه خشمگین می شوم و برائت می جویم از آنچه او بیزار است ؛ مربوط است به جریان خواستگاری علی از دختر ابوجهل و وقتی این خبر به فاطمه رسید او(فاطمه) بسیار ناراحت شد و پیامبر این جمله را در حق فاطمه فرمودند که من «اذاها آذانی» و این جمله مربوط به آنزمان می شود که فاطمه از علی بواسطه خواستگاریش از دختر ابوجهل ،  ناراحت شد.

 

پاسخ : مطب فوق مطلب بسیار  موهــن و بی ارزش و از نظر شیعه از درجه اعتبار ساقط است و با مدارک اهل تسنن که متواترا بین ایشان نقل شده است ؛ مردود خواهد بود .

 

اما اعتقاد شیعه در این زمینه :

 

بنا بر اتفاق عامه و امامیه ، ازدواج بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا زمانی که سیدتنا خدیجه سلام الله علیها در قید حیات بودند ؛ حـــرام بود.

 

این اصل را شیعه برای سیدنا علی بن ابی طالب علیه افضل صلوة المصلین ، نیز قائل است که تا زمان حیات سیدتنا فاطمه سلام الله علیها ، ازدواج بر علی بن ابی طالب حرام بود و این مطلب بطور متواتر از ائمه شیعه صلوة الله علیهم اجمعین به ما رسیده است و شیعه چنین مطلبی را که علی از دختر ابوجهل در زمان حیات حضرت فاطمه ، خواستگاری نموده باشد ؛ شدیدا کذب و مردود می داند.

 

 واما بررسی مختصر این حدیث جعلی از دیدگاه اهل تسنن : این حدیث ، این مطلب را لازم می آید که پیامبر اسلام که درود بی کران خدا بر او باد ؛ بواسطه عمل علی بن ابیطالب ، از او ( علی ) به خشم آمده اند، چراکه فاطمه از او ( علی ) خشمگین شده است. و این مطلب با اعتقاد اهل تسنن در باب علی بن ابیطالب مردود است به دلیل زیر :

 

اهل سنت ایراد جمله « من کنت مولاه فعل مولاه » از جانب پیامبر در باب علی را متواتر نقل کرده اند اما در باب معنی مولا می گویند : پیامبر امر به دوستی و محبت با علی کرد.

 

 

سوال : چطور پیامبر امر به دوستی علی می کند اما خود پیامبر بواسطه اعمال علی از وی بیزاری می جوید ؟؟؟؟؟

 

 

آیا پیامبر از روی هوی و هوس کاری میکند ؟

 

مگر نه اینست که در قران آمده است « و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» پس امر به دوستی علی (بر نقل اهل سنت) به دستور حضرت حق بوده است ، پس چطور می شود خدا امر به دوستی علی نماید اما پیامبر اسلام که به وحی متصل است از این مطلب آگاه نباشد و جمله ای اشتباه  و یا از روی هوس به زبان جاری نماید.

 

در باب حدیث رسول اکرم و خشم بی بی مظلومه سیدتنا زهرا سلام الله علیها مفصل صحبت دارم و به پست بعدی منتقل خواهم کرد.در ماه محرم از همه عزیزان التماس دعا دارم.

 

مطالب فوق از آدرس های زیر قابل دسترسی است:

http://shia.persianblog.ir

http://shie.persianblog.ir

http://al-shia.persianblog.ir

http://al-shie.persianblog.ir

/ 24 نظر / 10 بازدید
نمایش نظرات قبلی
شيعه علي (خادم بي بي)

اللهم العن عمر و عمر و عمر فرق بين شيعه و غير شيعه در مقابل معصومين عليهم السلام، اين است كه آنان (غير شيعه) معترف به فضائل اين بزرگواران هستند و ممكن است حبّ ايشان را نيز داشته باشند ولي حبّ دشمنانشان را نيز دارند ولي شيعه، علاوه بر اينكه هيچگونه حبّي نسبت به اين نامردان و ناكسان و ملعونين (عمر و پيروانش) كه صدّيقه طاهره عليها السلام را آزردند - مصداق آن حديث مشهور پيامبر صلي الله عليه و آله و سلّم كه در پُست‌هاي قبلي نيز به كرّات تكرار شده است- بلكه نسبت به آنها «بغض» نيز داشته و نسبت به آنان «برائت» مي‌جويد. با «تبرّي نامه» به روزم.

پایگاه مذهبی علمدار علیه السلام

با سلام پایگاه مذهبی علمدار علیه السلام فعالترین پایگاه در جنوب کشور پایگاه مذهبی علمدار علیه السلام با تصاویر مذهبی گرافیکی به روز می باشد پیشاپیش ولادت مولود کعبه امیر زیباییها مولا الموحدین علی علیه السلام تبریک عرض میکنم

رحمان نجفي

سلام از نوشته های زیباتون متشکرم چون واقعا زیبا مینویسید. اگر مایل بودید به منم سری بزنید امیدوارم دوستی ما پایدار باشد در دنیای مجازی سپاسگزارم

یک دوست

در وبلاک "استاذنا" دو جواب بسیار مستدل و قوی به شبهات اخیر آقای دکتر یوسف القرضاوی داده شده. دیدم به درد وبلاک شما می خوره. من که خودم خیلی استفاده کردم. آدرس: www.ostazona.blogfa.com

سپاهان

ممنونم از وبلاگتون.من دانشجوی دانشگاه مذاهب هستم و در مناظرات و بحث های اهل سنت فراوان شرکت کرده ام 09189053389 این شماره منه و حاضرم با اهل سنت تنها با استناد با قرآن و سنت مناظره کنم. جانم فدای رهبر

فاطمه

بنا بر اتفاق عامه و امامیه ، ازدواج بر رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم تا زمانی که سیدتنا خدیجه سلام الله علیها در قید حیات بودند ؛ حـــرام بود. این اصل را شیعه برای سیدنا علی بن ابی طالب علیه افضل صلوة المصلین ، نیز قائل است که تا زمان حیات سیدتنا فاطمه سلام الله علیها ، ازدواج بر علی بن ابی طالب حرام بود و این مطلب بطور متواتر از ائمه شیعه صلوة الله علیهم اجمعین به ما رسیده است و شیعه چنین مطلبی را که علی از دختر ابوجهل در زمان حیات حضرت فاطمه ، خواستگاری نموده باشد ؛ شدیدا کذب و مردود می داند. ميگم يه سئوال: ازدواج علي با زن ديگر در زمان حيات فاطمه حرام بوده آميزش با كنيزان چطور؟ آخه من شنيدم حضرت محمد حنفيه از كنيزي به نام خوله به دنيا آمده و همسن و سال حسين بوده لطفا در اين باره توضيح دهيد

RHAV

lحسنت.جوان 18 ساله ي شيعه از اينكه با سني ها مناظره ميكني ناراحتم . وقتي حق با شيعه است اين كار چيه؟ضمنا سايتتون توصدق بي نظيره. من تو سايت هاي سني ادرس گذاشتم واسه مناظره ولي هنوز خبري نيست.خوشحالم كه از سايتتون ديدن كردم. نامردم اگه تو نماز شب واستون دعا نكنم.09398787806

محمد

آنکس که نداند و نداند که نداند درجهل مرکب ابدادهر بماند... مسیله اینست که خفته را میشود بیدار کرد اما خواب زده را نه... شما متعصب نگه داشته شده اید که جاهل بمانید که در مواقع اضطراری گوشت جلوی توپ باشید که حکومت شیخها بماند اما اگر جرات دارید به همین شیوخ بگویی بالای چشمتان ابروست اگر با تمام عقایدتان تیرباران نشدید حق با شماست......[متفکر]